Artykuł sponsorowany

Klimatyzacja biurowa. Najchętniej wybierane rozwiązania

Klimatyzacja biurowa. Najchętniej wybierane rozwiązania

Czy w Twoim biurze potrzebna jest klimatyzacja? Jeśli tak, zainteresuje Cię przyjrzenie się kilku wariantom technologicznym tych urządzeń. Klimatyzacja może działać w konkretnym pomieszczeniu, stanowić jeden z kilku elementów systemu, ale też być sprzętem w pełni mobilnym. Zastosowanie konkretnego wariantu technologicznego i wydajności sprzętu powinno być umotywowane kilkoma parametrami. Jakimi? Na ten temat przeczytasz poniżej!

Jaki klimatyzator wybrać do biura?

Do wyboru masz klimatyzacje w następujących wariantach:

  • mobilnym;

  • split;

  • multisplit;

  • VFR.

Jak informuje projektant i wykonawca systemów klimatyzacji firma Elektroklim z Krakowa, do otwartych biur odpowiednie mogą okazać się mobilne klimatyzatory. Dlaczego? Wymagają nieco miejsca na podłodzie, zapewniają jednak pewną mobilność i mogą być ustawiane w różnych miejscach biura. To bardzo dobra opcja zwłaszcza wtedy, gdy pomieszczenia biurowe nie są równomiernie wykorzystywane przez pracowników. Wtedy można przenosić taki mobilny klimatyzator w odpowiednie miejsce. Wadą takich urządzeń jest ich ograniczona wydajność.

Przeczytaj również: Klimatyzacja do domu - na co zwrócić uwagę?

Klimatyzacja do biura o sporej powierzchni – split i multisplit

W przypadku sporych wymagań chłodniczych, a także grzewczych instalowane są warianty split oraz multisplit. Dlaczego? Są to wiszące urządzenia zapewniające wydajną wymianę powietrza ciepłego na chłodne. Klimatyzacja do biura typu split to rodzaj sprzętu, w którym istnieje jeden egzemplarz wewnętrzny oraz zewnętrzny urządzenia. Sprawdza się w otwartych sporych przestrzeniach, które muszą być stale zaopatrywane w świeże i chłodne powietrze. Rozwinięciem tej technologii jest wariant multisplit. Tutaj również istnieje jeden zewnętrzny wymiennik ciepła, jednak wewnątrz pomieszczeń zastosowanych jest nawet 9 klimatyzatorów! Taki wariant jest szczególnie polecany dla firm, które mają wiele mniejszych i większych pomieszczeń, które należy klimatyzować. Niższe koszty montażu wynikają z jednej jednostki zewnętrznej, a niezależne chłodzenie zapewniane jest przez wszystkie wewnętrzne wymienniki ciepła.

Przeczytaj również: O czym warto pamiętać przed montażem klimatyzacji w domu?

Do najbardziej wydajnych sprzętów chłodniczych do biur zaliczają się klimatyzatory VRF. To urządzenia przypominające tradycyjne warianty split, jednak w swojej pracy wykorzystują zmienność objętości czynnika chłodzącego. Dzięki temu możliwe jest zapewnianie chłodzenia, jak również dogrzewania zwłaszcza bardzo pokaźnych powierzchniowo pomieszczeń. Zaleca się je stosować od metrażu ponad 100 m2.

Przeczytaj również: Czy klimatyzacja w biurze jest teraz normą?

Przed wyborem konkretnego wariantu klimatyzacji, sprawdź informacje o firmie montującej dany system. Zawsze wybieraj specjalistów w danej dziedzinie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.